"Vandaag een tomaat, morgen een chocolaat" - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Diana en Franciska - WaarBenJij.nu "Vandaag een tomaat, morgen een chocolaat" - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Diana en Franciska - WaarBenJij.nu

"Vandaag een tomaat, morgen een chocolaat"

Door: Diana en Franciska

Blijf op de hoogte en volg Diana en Franciska

08 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Whangarei, 26 graden, 9 januari 2018.

Om vijf uur 's ochtends is ons avontuur in Auckland begonnen! Na een vlucht van 22 uur waarin we verschillende films en series hebben verslonden, zijn we veilig in NZ aangekomen! Voor de eerste twee dagen hadden we een base hostel gereserveerd. Hier konden we onze jetlag uitslapen en de stad Auckland verkennen. In Auckland zijn een aantal mooie parken waar we gelopen hebben. Franciska had het Freek Fonk feeling goed te pakken. Glijdend door de modder. Optimaal genieten!

Op 7 januari konden we onze mooie Nissan Tidaa ophalen. Deze auto hebben we voor de komende 7 weken in Nieuw Zeeland gehuurd. Toen is ons avontuur echt begonnen. Het links rijden was wel even wennen en natuurlijk het rijden door de bergen. Zolang we maar pompend blijven remmen kwam alles goed werd ons verteld. Onze Tidaa heeft wel enige moeite met de bergen, af en toe moet één van ons de auto de berg op drukken, maar zolang we naar beneden gaan en veel gas geven wil het wel.

Onze eerste kampeerplek was in Waipu. Hier stonden we met onze tent op een kleine camping. Op de camping is een gaststel en kunnen we gebruik maken van de potten en pannen.
Na de eerste dag zijn we al mooi verkleurd, zoals een Engelsman in het Nederlands zei: "vandaag een tomaat en morgen een chocolaat", dus daar hopen we maar op. 8 januari zijn we verder naar het noorden gereden, eerst naar een strand bij Waipu. Hier hebben we voor de allereerste keer in het Nieuw Zeelandse water gezwommen. Tof om te zien dat we bij het strand liggen aan het water en tussen de bergen. Na het strand zijn we doorgereden naar de Waipu-Caves. In de Waipu-caves konden we Glowworms zien, het lijken net kleine sterretjes! Nadat we bij de Caves zijn geweest zijn we doorgereden naar Whangarei. Hier hebben we de Whangarei-Falls bezocht. Een grote waterval midden in de stad! Elke dag zoeken we weer een nieuwe camping op, vannacht verblijven we boven op de bergen met uitzicht op de zee en bergen. Bii het reserveren van de camping verstond de eigenaar zelfs Gronings. Diana belde om te vragen of er nog plek op de camping was. Hierbij gebruikte ze de woorden: "Can dat?" Hopen dat als we terug in Nederland zijn we dan vloeiend Engels praten

• 08 Januari 2018 - 23:07

Pap En Mam:

Ha Dames
    Leuk verhaal..zo kunnen we ontdekken en meegenieten van jullie belevenissen.... geniet van jullie reis...en pas maar op dat je geen opperbruine wordt...

• 08 Januari 2018 - 23:27

Joke:

Hoi meiden
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en te volgen.
    Het ziet er al heel mooi uit op de foto's.
    Wel goed smeren hé? Heel veel plezier!!
    Veel liefs xxx

• 09 Januari 2018 - 09:24

Marijke:

Super leuk meiden!! Het klinkt nu al fantastisch :D. Op naar het volgende reisverslag joeheee

X

• 09 Januari 2018 - 10:42

Rita:

Goedemorgen! wat leuk, om zo met jullie mee te kunnen leven en wat prachtige foto's! Ik zie het al voor me, de auto de berg opdrukken :-) en dan weer naar beneden! Veel plezier en en hartelijke groet!

• 09 Januari 2018 - 18:43

Marieke:

Hee Diaan en Cis,

Wat superleuk om wat te horen van jullie, en wat een mooie foto's :D
    Ik ben echt jaloers op jullie!
    Haha en ik lag echt dubbel om de ene laatste zin, typisch Diana.
    Geniet ervan en ook de groetjes van Opa (ga morgen met hem naar het ziekenhuis).

Adiosssss

• 14 Januari 2018 - 20:13

Cathelien:

Hallo Franciska en Diana, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Stoer hoor kamperen. Ja, dat kan daar met zo'n heerlijk klimaat. Hebben jullie al maori's gezien. Er is vast nog veel te ontdekken. Veel plezier.

• 17 Januari 2018 - 20:35

T Annelies:

Moii ladies,
    Leuk van jullie te horen en foto s te zien. Super hoor. ‘‘Tis vast mooier weer als in Groningen, k zie alleen maar blauwe luchten. Hoeveel graden? Veel plezier nog en voorzichtig.
    Groet’n.

• 22 Januari 2018 - 23:07

Tamara:

Heeey Diana,

Wat ontzettend tof om jullie avontuur te lezen!
    En wat gaat de tijd snel...ik wens jullie hele gave tijd!!!
    Geniet ervan xx Tamara